هوشمندسازی مدارس با یک پروژکتور یا کامپیوتر محقق نمی‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هوشمندسازی مدارس با یک پروژکتور یا کامپیوتر محقق نمی‌شود، خواستار نهادینه شدن فرهنگ نگهداری از کتب درسی برای استفاده چندباره دانش‌آموزان شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هوشمندسازی مدارس با یک پروژکتور یا کامپیوتر محقق نمی‌شود، خواستار نهادینه شدن فرهنگ نگهداری از کتب درسی برای استفاده چندباره دانش‌آموزان شد.

به گزارش اسلامشهرخبر، فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره نحوه اجرای طرح هوشمندسازی مدارس گفت: هوشمندسازی مدارس طرح خوبی بود ولی به دلیل کمبود اعتبارات در آموزش و پرورش و اندک بودن سرانه مدارس در تمام کشور اجرایی نشد زیرا با اضافه کردن یک پروژکتور یا کامپیوتر به مدارس، هوشمندسازی اتفاق نمی‌افتد بلکه این طرح ناظر به همه حوزه‌ها از حضور و غیاب در کلاس‌ها گرفته تا آزمونها، آموزش و کتب درسی بود.

آموزش و پرورش باید تمام مدرسه‌ها را برای برنامه‌های خود مدنظر داشته باشد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چنین طرح‌هایی که نیاز به اعتبارات دارد، در استان‌ها و شهرهای برخوردار یا مدارسی که وضعیت مالی مناسب‌تری دارند، اجرایی می‌شود؛ در حالی که آموزش و پرورش باید تمام دانش‌آموزان و مدرسه‌ها را برای ایده‌ها و برنامه‌های خود مدنظر داشته باشد.

بعید است تا سال دیگر الکترونیکی کردن کتب درسی اتفاق بیفتد

این عضو فراکسیون زنان مجلس یکی از شئونات اجرای هوشمندسازی مدارس را الکترونیکی کردن کتب درسی دانست و توضیح داد: اگرچه در شرایط کنونی به دلیل کمبود کاغذ چنین ایده‌ای مطرح شده ولی شاید این کار را بتوان فقط در برخی شهرهای بزرگ اجرایی کرد زیرا برای اجرای سراسری آن زیرساخت لازم وجود ندارد.

وی بیان کرد: برخی از مدارس ما در شرایط فعلی حتی با فقر فیزیکی روبرو هستند و حتی از تجهیزات ساده و اولیه هر مدرسه برخوردار نیستند؛ لذا بعید است تا سال دیگر الکترونیکی کردن کتب درسی اتفاق بیفتد پس بهتر است مسئولان به دنبال حل مشکل کاغذ کتب درسی باشند.

برای حفظ و نگهداری و استفاده بهینه از کتب درسی فرهنگ‌سازی شود
باید همچون سال‌های جنگ به دانش‌آموزان آموزش داده شود کتب درسی را برای استفاده سایرین حفظ و نگهداری کنند

سعیدی گفت: باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود که کتب درسی را برای استفاده سایر دانش‌آموزان حفظ و نگهداری کنند؛ ما این تجربه را در سال‌های جنگ مشاهده کردیم؛ بچه‌ها کتاب خود را تمیز و مرتب نگه می‌داشتند و برای سال بعد به دانش‌آموزان دیگر می‌دادند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در شرایط کنونی و با توجه به تحریم‌ها و کمبودهای کشور، باید فرهنگ‌سازی شود که دانش‌آموزان نه فقط در بحث کتاب بلکه در حفظ و نگهداری و استفاده بهینه از هرآنچه دارند، کوشا باشند./

پایان پیام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *