شب بیداری

مزایای شب بیداری که نمی دانستید

همیشه از عوارض شب بیداری گفته و شنیده ایم ولی این بار می خواهیم درباره مزایای شب بیداری بگوییم.

همیشه از عوارض شب بیداری گفته و شنیده ایم ولی این بار می خواهیم درباره مزایای شب بیداری بگوییم.

همیشه از خطرات شب بیداری شنیده ایم، اما شب بیداری مزایایی هم دارد که بهتر است با آن ها آشنا شوید. در کل بهتر است سحرخیز بود زیرا عوارض شب بیداری برای بدن بسیار خطرناک است.. اما در حالت کلی بهتر است با مزایای شب بیداری که نمی دانستید آشنا شوید.

بررسی مزایای شب بیداری
افرادی که ساعات طولانی را در شب بیدار می مانند نسبت به دیگران از هوش و حافظه بهتری برخوردارهستند. یکی از ویژگی های شب زنده داران این است که زمان بیشتری را به فعالیت های استرس زا قبل از خواب اختصاص می دهند و با انجام کارهایی مانند یوگا یا کتاب خوانی استرس را از خود دور می کنند تا به آرامش مطلوب و تعادل ذهنی برسند. افراد شب زنده دار اغلب هم دیرتر از دیگران می خوابند و هم دیرتر بیدار می شوند و از توانایی های فکری زیادی نسبت به افراد دیگر برخودار هستند. افرادی که ذاتا به بیدار ماندن تا نیمه شب تمایل دارند، از خلاقیت فوق العاده بیشتری نسبت به دیگران برخوردار هستند. این افراد به راحتی آزمون های خلاقیت را با نمرات بالا به انجام می رسانند، درحالی که افراد سحرخیز فقط می توانند نمرات متوسطی در این آزمون ها کسب کنند.

مضرات شب بیداری
این افراد اغلب به دلیل دیر خوابیدن در شب ، صبح ها نیز دیر از خواب بیدار می شوند تا کمبود خواب شبانه را جبران کنند. بنابر نتایج این مطالعه که به بررسی تفاوت بین چرخه خواب در افراد شب بیدار و سحرخیز پرداخته، بیدار ماندن تا نیمه های شب بیشتر موجب بروز مشکلاتی چون کم خوابی، بدخوابی و حتی غذا خوردن در ساعات نامناسب می شود که این مشکلات در نهایت منجر به تغییرات متابولیک و سوخت و سازی در بدن می شوند.

در این مطالعه، گروهی از متخصصان کره ای روی ۱۶۲۰ داوطلب در گروه های سنی بین ۴۷ تا ۵۹ سال آزمایش هایی را انجام دادند.

نتایج مطالعات تایید می کند که عادت به یک الگوی خواب صحیح و به موقع از فاکتورهای مهم در کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک، چربی شکمی و در نتیجه کاهش خطر حمله قلبی، سکته مغزی و دیابت است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *