عضو شورای اسلامی اسلامشهر گفت: ترافیک میدان نماز زمانی به صفر می رسد که هم تقاطع غیرهمسطح و هم بریدگی ایجاد شود.

به گزارش اسلامشهرخبر، میدان نماز یکی از میادین اصلی شهرستان اسلامشهر است که به بزرگراه های آیت الله سعیدی، بزرگراه الغدیر، بلوار مخابرات  متصل است.

ترافیک خودروهای وارد شده به میدان به حدی رسیده که مسئولین را مجاب کرد تا چراغ راهنمایی  و رانندگی در میدان راه اندازی کنند اما ترافیک محورهای مواصلاتی به این میدان همچنان ادامه داشته و دارد به طوری که باعث واکنش شهروندان شد

تصویب طرح تقاطع غیرهمسطح در شورای اسلامی اسلامشهر

یکی از شهروندان می گفت: واقعا من کسی که چراغ قرمز میدان نماز رو گذاشته درک نمیکنم !!قبلا ترافیک خیلی کمتر بود. ولی حالا شب ها از تهران برمیگردیم ، نیم ساعت فقط در ترافیک میدان نماز گیر میکنیم، اگر یه فکری هم برای این بشه بد نیست!

شهروندی دیگر به این موضوع به این شکل واکنش نشان داد: ترافیک میدان نماز فقط برای ساعت های عصر نیست بعضا دیده میشود صبح حوالی ۶ صبح ترافیک کوتاهی پیش می آید.

ولی اله اصغری عضو شورای اسلامی شهر اسلامشهر در این رابطه گفت: برای ترافیک میدان نماز از تقریبا سه سال پیش مطالعات شروع شد که منجر به ارائه طرحهای مختلف توسط مشاور گردید، نهایتا یکی از طرحها(تقاطع غیر همسطح) به تائید کارشناسان و شورا رسید.

همچنین حسین علی عضو شورای اسلامی اسلامشهر به خبرنگار اسلامشهرخبر گفت: در رابطه با ترافیک میدان نماز مقرر شد روبروی جایگاه سوخت پروما یک بریدگی ایجاد شود در این زمینه با مالکان منطقه ی بریدگی هماهنگی های لازم صورت گرفت  تا ترافیک قبل از میدان نماز به حداقل خود برسد .

وی با اعلام اینکه ترافیک میدان نماز زمانی به صفر می رسد که هم تقاطع غیرهمسطح و هم بریدگی ایجاد شود افزود: بر اساس مصوبه ی شورا و تایید فرمانداری اسلامشهر مقرر شد اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح از طریق مناقصه به پیمانکار واجد شرایط واگذار شود.

وی ادامه داد: با توجه به مذاکرات انجام شده و اعلام نظر کارشناسان پس از مشخص شدن پیمانکار، تقاطع غیرهمسطح ظرف مدت  شش  تا هشت ماه به بهره برداری می رسد.

بجای ایجاد تقاطع غیر همسطح، قبل از ورود به شهر، خروجی تعبیه شود

در همین راستا مهندس مهدی واعظی کارشناس ارشد معماری و شهرسازی(طراحی شهری) و استاد دانشگاه در رابطه با طرح ایجاد تقاطع غیرهمسطح طی یادداشتی اعلام کرد: میدان، یک فضای شهری است که اگر کارکرد انسانی از آن برداشته شود، فقط یک گره ترافیکی و یا فلکه است. با ایجاد تقاطع غیر همسطح در میدان نماز، عملا دیگر زیبایی ناچیز میدان نماز هم از بین خواهد رفت.

وی پیشنهاد کرد که بجای ایجاد تقاطع غیر همسطح، باید قبل از ورود به شهر، خروجی هایی تعبیه شود که بار ترافیکی شهرهای همجوار وارد اسلامشهر نشود. یعنی قبل از میدان نماز خودروها از محور خارج و دیگر وارد ازدحام نشوند.

وی اضافه کرد: بخشی از بار ترافیک بدلیل فرم هندسی نامناسب مسیر و معابر است. دور برگردان های بد فرم و نابجا، عرض کم مسیر تردد خودرو، بریدگی های بیجا و … باعث اخلال در تردد خودروهاست. بهتراست میدان نماز به شکل واقعی میدان ( با فعالیت اجتماعی)  و حتی الامکان فقط تقاطع غیرهمسطح به صورت زیرگذر احداث بشود نه روگذر.

ترافیک میدان نماز اسلامشهر

ترافیک میدان نماز اسلامشهر