معصومه-ابتکار

آموزش فقط حفظ کردن نیست بخش مهم آن فهمیدن و سؤال کردن است

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: در مدرسه موضوع آموزش فقط حفظ کردن نیست بخش مهم آن درک و فهمیدن و سؤال کردن است پرسشگری بخشی از ذات وجود همه مخصوصاً در دوران جوانی است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: در مدرسه موضوع آموزش فقط حفظ کردن نیست بخش مهم آن درک و فهمیدن و سؤال کردن است پرسشگری بخشی از ذات وجود همه مخصوصاً در دوران جوانی است.

به گزارش خبرنگار اسلامشهرخبر، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در آیین بازگشایی مدارس که صبح امروز در دبیرستان دخترانه ام البنین اسلامشهر برگزار شد خطاب به دانش آموزان حاضر در جمع گفت: شما هم در طول زندگی با تحولات خوب و مثبت روبرو خواهید شد که به این باور برسید که کارهای بزرگ را می‌توانید انجام دهید. شما از روح خدایی برخوردار هستید. اگر این قدرشناسی از خودتان شروع شود می‌توانید از این نعمات و برکات برای شکوفایی و پیشرفت خودمان استفاده کنیم وقتی چنین نیت خوبی باشد خداوند نیز کمک می‌کند و بهترین تقدیر خود را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در مدرسه موضوع آموزش فقط حفظ کردن نیست بخش مهم آن درک و فهمیدن و سؤال کردن است پرسشگری بخشی از ذات وجود همه مخصوصاً در دوران جوانی است. سعی کنیم با این پرسشگری نه‌تنها ازنظر علمی و اندیشه راه خود را پیدا کنیم بلکه سفر زندگی خود را بتوانیم انجام دهیم.

ابتکار خاطرنشان کرد: باید تشخیص دهیم کجا می‌توانیم شرایط را تغییر دهیم در آخرین تعریفی که یونسکو از سواد داده است سواد، دیگر خواندن و نوشتن و امکان استفاده از یارانه نیست بلکه سواد قدرت تغییر مثبت است. ما شخصیت‌های بسیار الهام‌بخشی در تاریخ انقلاب اسلامی داریم که الهام‌بخش مردم ایران برای اصلاح و بهبود مستمر وضع خودشان هستند. نمونه بارز افراد الهام‌بخش حضرت اباعبدالله الحسین است که برای اصلاح در امور دین جدش قیام کرد؛ یعنی اینکه انقدر دین را وارونه جعل کرده بودند که امام حسین دید جز با قیام و ایستادگی و شهادتش چهره نورانی و درخشان اسلام پدیدار نخواهد شد.

وی اظهار کرد: برای تغییر و اصلاح و بهبود در زندگی خودمان باید تلاش کنیم و حتماً هم با سختی و دشواری مواجه می‌شویم کسانی موفق خواهند بود که با صبر و استقامت و اراده جدی برای ادامه راه تلاش کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور تک‌محوری را یکی از مشکلات روش‌های آموزشی و پرورشی در ایران دانست و گفت: هیچ موفقیتی نیست مگر در کار جمعی. اینکه ما یاد بگیریم باهم کار جمعی انجام دهیم و به یک هدف مشترک دست پیدا کنیم دوران دانش‌آموزی فرصتی استثنایی است برای اینکه ما بتوانیم بر عواطف و احساساتمان کنترل داشته باشیم کنترل و مدیریت عواطف یکی از مهارت‌های مهم زندگی است. مهارت‌های زندگی در کنار مهارت‌های علمی امروز برای دانش آموزان مربیان و معلمان ما بسیار مهم است.

وی بابیان برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده پیرامون موضوع گفت‌وگوی ملی خانواده گفت: ما این موضوع را برای ارتقای مهارت‌های ارتباطی در دستور کارداریم. ما باید یاد بگیریم چگونه ارتباطات خود را مدیریت کنیم که دچار ارتباطات خدشه آور نشویم. خشم را چگونه مدیریت کنیم مهارت را باید با کار و تمرین و تلاش به دست آورد.

این مسئول بابیان اینکه دانش آموزان باید مهارت حقوقی کسب کنند و نسبت به حقوقی که دارند آگاه باشند گفت: دانش آموزان اگر با حقوق خود آشنا شوند می‌توانند یقیناً از شخصیت و عزت‌نفس خود مراقبت کنند در کنار همه این مهارت‌ها مهارت خودشکوفایی هم فراموش نکنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *